Jak nie przytyć na urlopie?

cytrynyJuż wiecie, jak nie przytyć na weselu, ale co z urlopem? To przecież nie jedna kilkugodzinna impreza, a poważne logistyczne przedsięwzięcie 🙂 Nikogo nie zdziwię, jeśli zasugeruję umiar, no ale to przecież wakacje i urlop, nie można odmawiać sobie wszystkich małych przyjemności. Poniżej kilka moich propozycji, jak zminimalizować ryzyko znacznego przybrania na wadze.

Sorbet zamiast lodów

Sorbet to nic innego jak świeże owoce zmiksowane z lodem. Do produkcji zaś lodów kubeczkowych czy tych na patyku, w najlepszym razie wykorzystuje się śmietanę kremówkę, żółtka jaj, mleko, cukier i  owoce. Mogą także pojawić się sztuczne barwniki i aromaty. Nie trudno zauważyć, że kaloryczność takiej mieszanki, zdecydowanie rośnie – sorbet ma ok. 50 kcal/100g zaś lody śmietankowe już ok. 160 kcal. Niestety NIE JEST PRAWDĄ, ze skoro lody są zimne, to organizm potrzebuje więcej energii na ich ogrzanie i strawienie, więc tak naprawdę dostarczamy ujemnych kalorii 😉

Mineralna i soki zamiast napojów

O różnicach między sokami i napojami, pisałam już tutaj. Wszelkie napoje, zazwyczaj zawierają dużo więcej cukru i innych sztucznych dodatków, mających imitować smak prawdziwego soku, samych owoców zaś niewiele albo wcale. Z dodanym cukrem, dostarczamy jedynie zbędnych kcal a tam gdzie nie ma owoców, nie będzie też idącej za nimi wartości odżywczej. Dla większego orzeźwienia, można wymieszać świeży sok z gazowana wodą mineralną.

Bakalie i suszone owoce zamiast chipsów

Zwiedzanie, spacerowanie po mieście i słuchanie przewodnika, sprzyja pojadaniu przekąsek, szczególnie jeśli do obiadu zostały jeszcze 2-3 h. Warto wtedy sięgać po bakalie i suszone owoce, zamiast kalorycznych chispów. Są słodkie i sycące, zdecydowanie lepiej poradzą sobie z chwilowym napadem głodu i dostarczą trochę energii na dalszą przechadzkę. Poza tym, nie zawierają szkodliwego syntetycznego glutaminianu sodu.

Ciastka zbożowe zamiast gofrów

Warto kupić je wcześniej i spakować do plecaka jeszcze przed wyjściem z kwatery. Gdy będziemy się zastanawiać, czy kupić gofra z bitą śmietaną czy skorzystać z czegoś co już mamy po ręką, zdecydowana większość, sięgnie do plecaka. Ciastka pełnoziarniste zawierają węglowodany złożone, dostarczające energii przez dłuższy czas, może jakoś dociągniemy do obiadu 😉

Kanapki zamiast hamburgerów

No jednak nie, głód nas pokonał, trzeba sięgnąć po bardziej sycący posiłek niż ciastka. Z własnego doświadczenia wiem, że przygotowane własnoręcznie przed wyjściem kanapki, smakują zdecydowanie lepiej niż kupiony w owianej zapachem starego tłuszczu budce hamburger. Nie muszę dodawać, że przynajmniej wiesz co jesz.

Pieczone zamiast smażonego

Nadszedł czas obiadu. Żal nie skorzystać ze specjałów kuchni regionalnej, więc idziemy do najładniejszego lokalu w okolicy. Przeglądając menu, skupiajmy się raczej na daniach gotowanych, duszonych lub pieczonych. Kto wie, kiedy tłuszcz spod schabowego był wymieniany… 😉 Elementem obowiązkowym, powinna być oczywiście surówka z sezonowych warzyw.

Wyjeżdżając na urlop, starajmy się niezbyt odbiegać od naszego codziennego modelu żywienia, a mam tu na myśli przede wszystkim regularność i częstość posiłków. Takie chwilowe zmiany, nie pozostaną bez echa w naszym organizmie i mogą skończyć się nadprogramowymi kg na wadze. Dokładne przeżuwanie kęsów i powolne jedzenie, pozwoli odczuć sytość po znacznie mniejszej porcji, niż by nam się na początku wydawało. W umiarze i rozwadze siła.

Udanych wakacji wszystkim! 🙂

Ola

Reklamy

Jedna uwaga do wpisu “Jak nie przytyć na urlopie?

  1. Pingback: Sportowiec pod namiotem, czyli obozowe posiłki bez wyrzutów sumienia – Sport od Kuchni

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s