Mmm obiad… to może teraz coś słodkiego?

002

A może nie? Zastanawialiście się kiedyś, dlaczego zaraz po obiedzie mamy ochotę na deser? Rzecz tyczy się oczywiście także innych posiłków, takich jak pierwsze śniadanie czy kolacja. Takie pojadanie słodkości między posiłkami jest zmorą niejednego ćwiczącego i chcącego zrzucić parę kilo. Nie dość, że dostarczają one dużo cukrów prostych, czyli niepotrzebnych kalorii, to jeszcze zero wartości odżywczej. Pół biedy, jeśli są to domowe wypieki, ale kupne drożdżówki i ciastka – no way!

Standardowy obiad składa się jak wiadomo, ze źródeł białka (kurczak, ryba, rośliny strączkowe), ziemniaków, ryżu bądź kaszy i (oby!) jakiś warzyw. Co łączy te produkty? Otóż, nie są one słodkie! Nasz organizm, jak każdy prawidłowo działający układ, dąży do równowagi. Jeśli zafundujemy mu w obiedzie smak słony, kwaśny, tłuszczowy, ale nie słodki, szybko odczuje on jego niedobór. A co jest najlepszym i najprostszym jego źródłem? Oczywiście, że słodycze!

By uniknąć takich wpadek, warto odpowiednio zbilansować posiłek i dostarczyć w nim źródeł każdego smaku, by organizm już po głównym posiłku, był w stanie smakowej równowagi. Nie mam tu oczywiście na myśli zastępowania soli cukrem, ale wkomponowanie słodkiego warzywa lub owocu do, na ten przykład, surówki. Do słodkich warzyw zaliczamy: kukurydzę, cebulę, marchewkę, słodkie ziemniaczki (bataty), buraki czy kabaczki.

Przykładowe zestawy:

  • ryba na parze
  • kasza gryczana
  • kilka listków sałaty
  • pieczone frytki z batatów

lub

  • grillowany kurczak
  • ziemniaki
  • surówka z jabłek i cykorii

lub

  • sałatka z tuńczykiem, papryką, kukurydzą, cebulą i jogurtem naturalnym

lub

  • koktajl z awokado, szpinaku i kiwi

Tego typu zestawy, na śniadanie, obiad, kolacje czy przekąskę, powinny skutecznie wyeliminować chęć pojadania „pustych kalorii”. Dodatkowo, jako że są zestawieniem produktów z różnych grup żywności, dostarczają większość niezbędnych składników odżywczych, witamin i minerałów w jednym daniu. Zatem pozbywamy się słodyczy z domu i stawiamy na zdrowie!

Ola

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s