Witaj na stronie poświęconej żywieniu w sporcie

Cześć, mam na imię Maciek i cieszę się, że trafiła/łeś na Sport Od Kuchni . Jeśli nie znalazłeś/aś się tu przypadkowo to znaczy, że chcesz zmienić coś w swoim życiu. To dobrze, ponieważ zmiany są pożądane, nawet niewielkie kroki przybliżają nas do wymarzonego celu. Nieważne czy chcesz zacząć dietę, uporządkować swój codzienny jadłospis, wprowadzić suplementację, schudnąć, zrobić masę, przebiec wokół parku czy zdobyć medal na Olimpiadzie – tutaj przeczytasz jak to osiągnąć.

12119013_925605877474923_7944603255289890067_n
Zrobiło się Monako 😛

 

Jestem dietetykiem, który specjalizuje się w sporcie. Dlaczego wybrałem taką dziedzinę? Ponieważ dieta w połączeniu ze sportem zmieniła moje życie, pomogła zwalczyć otyłość, przemieniła z osoby migającej się od WFu, stroniącej od ludzi, w osobę która przebiegła kilka półmaratonów, chodzi na 7 rano na siłownię, kończy studia dietetyczne i prowadzi normalne życie. Jestem najlepszym przykładem, że da się, jeśli rzeczywiście się chce. Ty też tego chcesz? Na pewno! Dlatego zapraszam do czytania, zmieniania życia i samodoskonalenia się.

 A jeśli potrzebujesz indywidualnego podejścia, idealnym rozwiązaniem będzie spersonalizowany plan żywieniowy lub suplementacyjny, który pomoże Ci stać się lepszą wersją samego/samej siebie. Gotowy/a?

Krok 1. Zbuntuj się przeciwko temu jak jest

Wkurza Cię Twoja sylwetka to, że przeciwnik jest w lepszej formie sportowej, że niedomagasz na zdrowiu, że ciągle jesteś zmęczony/a, że jesteś tuż za podium lub po prostu denerwuje Cię, że masz jakiś niechciany wałeczek? Pomyśl, czy tak naprawdę musi być? Może wystarczy zbuntować się przeciwko rzeczywistości i podjąć jedną decyzję? Taka irytacja na obecny stan rzeczy jest najlepszym bodźcem motywacyjnym. Powiedz temu dość, a przekonasz się, że było warto.

Krok 2. Postaw sobie cel

Zawsze musisz wiedzieć do czego dążysz. Postaw sobie taki cel, który jest w Twoim zasięgu, żeby w euforii odniesionego sukcesu ciągle brnąć dalej i dalej wyznaczając sobie kolejne. Nic tak nie demotywuje jak porażka lub połowiczny sukces, dlatego ciągle osiągaj pełne ale niewielkie sukcesy. Na końcu drogi do nowego Ja zobaczysz, jak wiele osiągnęłaś/łeś.

13423930_907573966018967_1250780974022455695_n

Krok 3. Zacznij już dziś, nie czekaj do poniedziałku

Jak już jesteś wkurzony/a na rzeczywistość to nie pozwól żeby te emocje opadły i zacznij działać już dziś. Zapisz się do dietetyka, zacznij się zdrowo odżywiać, biegać, ćwiczyć lub po prostu chodzić do pracy pieszo lub jeździć do niej na rowerze. Od dzisiaj! Zaczynając codziennie od jutra nie zaczniesz nigdy!

Krok 4. Rób to, co lubisz

Sam piszę jakie sporty są najlepsze żeby zrzucić parę kilogramów ale nie oznacza to, że musisz się do nich stosować w 100%. Po prostu ćwicz to co lubisz, nawet jeśli miałoby to być najwolniejsze kardio na świecie. Przeglądnij oferty siłowni i klubów Fitness w Twoim mieście, zobacz jakie mają zajęcia i sprzęt. Pobuszuj w internecie w poszukiwaniu parku trampolin, grup biegowych lub uprawiających nordic walking, ćwiczących street workout lub klubów tańca. Ograniczają Cię tylko własne preferencje.

Krok 5. Wytrwaj

Nie zawsze będzie łatwo, nie zawsze pojawi się postęp i nie zawsze będzie chęć, żeby ćwiczyć. Ale wytrwaj! Przypomnij sobie dlaczego to robisz i jeszcze raz pomyśl o kroku pierwszym.

Krok 6. Osiągnij to

Wytrwałeś/aś! Jednak pamiętaj, to nie koniec, ponieważ już nie jesteś na diecie ale prowadzisz zdrowy tryb życia. Jeśli wszystko poszło ok, nawet nie zauważysz różnicy, a nowe nawyki wejdą Ci w krew już na całe życie.

Powodzenia!

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s